رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف از افزایش 20 درصدی جوایز سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و برپایی ده ها کارگاه آموزش و همایش قرآنی در تبریز خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ما در پاسخ به سئوالی درخصوص نحوه انتخاب نفرات برگزیده در مسابقات کشوری قرآن، با بیان اینکه در هر رشته 5 نفر برگزیده خواهند شد گفت: در مسابقات امسال چند جایزه ویژه نیز خواهیم داشت که شامل جایزه ویژه تلاوت معنامحور، برترین های صوت و لحن، برترین های وقف و ابتدا، بهترین صحت قرائت حفظ کل و حفظ 20 جزء و برترین تلاوت از نظر مخاطبان است.
 
وی در پاسخ به سئوالی درخصوص میزان جوایز نفرات برتر نیز گفت: جوایز نفرات برگزیده سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.
 
رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف همچنین یکی دیگر از اقدامات پیش بینی شده برای مسابقات سراسری امسال را توجه ویژه به بعد آموزش و بعد فرهنگی در کنار مسابقات دانست و گفت: برای هر دو کمیته آموزش و فرهنگی مسابقات سراسری قرآن وظایفی پیش بینی شده است که حضور داوران، پیشکسوتان و نخبگان قرآنی در شهر تبریز فرصتی مغتنم برای رسیدن به اهداف مورد نظر است.
 
وی با بیان اینکه در خلال برگزاری مسابقات سراسری قرآن، روزانه ده ها کارگاه آموزشی جنبی در محل برگزاری مسابقات برگزار خواهد شد افزود: برخی از این کارگاه های آموزشی یک ساعته برای متسابقان و برخی گارگاه ها مانند روش حفظ قرآن، حفظ موضوعی، مطالعه روشمند قرآن، آشنایی با ساختار قرآن و آموزش صحیح خوانی قرآن برای عموم برگزار خواهد شد.
 
حسینی همچنین برگزار نمایشگاه محصولات قرآنی، برگزاری همایش شهریار و قرآن و سبک زندگی قرآنی در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری قرآن، دعوت از نفرات برتر 10 دوره اول مسابقات سراسری قرآن، پخش زنده برنامه آفتاب شرقی و هماهنگی برای پخش تلاوت های اذانگاهی از محل برگزاری مسابقات را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این دوره از مسابقات برشمرد.
 
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص شرط سنی حضور در مسابقات قرآنی گفت: شرط سنی حضور در مسابقات بین المللی قرآن، حداکثر40 سال است و مسابقات سراسری نیز در دو بخش بالای 16 سال و زیر 16 سال که شکوفه ها نامیده می شود برگزار می شود.
 
رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف همچنین از اصلاح شیوه نامه انتخاب نفرات برگزیده خبرداد و گفت: بناداریم با فراهم ساختن زیرساخت ها، منتخبان رشته های مختلف مسابقات قرآن را به صورت توصیفی سطح بندی کنیم و در سطح عالی، ممتاز و خوب قرار دهیم تا عدالت در این خصوص رعایت شده و حساسیت ها نیز کاهش یابد.
 
وی گفت: برای این منظور مصوباتی در کمیته فنی مسابقات داشته ایم که باید به تایید ستاد عالی مسابقات برسد.
 
رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف در پاسخ به سئوالی درخصوص اقدامات انجام شده توسط این مرکز برای آموزش همگانی قرآن گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مسابقات کشوری قرآن برای تربیت معرفی قله ها قرآنی است و ما باید عموم مردم را به سوی دامنه ها حرکت بدهیم لذا طرحی در دست اقدام داریم که بر مبنای آن یک منبعی برای استفاده عموم ارائه می شود تا همه آن را بخوانند و سپس در آزمون های مجازی شرکت کنند و در یک یا دو سال بتوانند ترجمه و تفسیر ساده قرآن را فرابگیرند.
 
وی افزود: بر مبنای این طرح، اگر کسی روزانه دو صفحه از این منبع را مطالعه کند، ظرف مدت یک سال می تواند با ترجمه و مفهوم کل قرآن آشنا شود.
/2759/